Thursday, March 19, 2009

The Day The Earth Stood Still


Semalam wa tengok cerita ni setelah beberapa lama aku mencari kat torrent akhirnye jumpe jgk. Not Bad what citer ni dari ape yang aku baca review dr luar ramai yang kate citer ni x best dan byk lari dari cerita asal yang diterbitkan pada tahun 1951. Aku x sempat lg nak tgk citer pertama dan tak bole aku nak kate kan yang maner satu best but majoriti kata yang lama lg best.Tapi disebabkan aku ni minat sgt dengan citer sci-fi movie ni jadi aku raser citer menepati citarasa aku.

mov yang mengisahkan Klaatu (reeves) yang dtg ke bumi untuk menyelamatkan bumi dari kerosakkan yang di buat oleh manusia sendiri. Bumi telah lama rosak angkara manusia ni jadi Klaatu dtg dengan sphere yang paling besar dan mendarat di US dan beberapa sphere diseluruh dunia untuk menyelamatkan beberapa makhluk sebelum manusia ini dimusnahkan.Sphere ini dijadikan ark atau kapal untuk hidupan lain selain manusia. So the rest of the story lu tgk la sendiri kang kalo aku da citer x best plak ye dak.

So citer ni terlalu cepat sgt mcm x puas hati plak aku tgk sbb byk yg aku raser x puas hati dan mcm terlompat-lompat dari satu plot ke satu plot yang lain. Ade jugak yang aku raser pelik tentang connection antara beberapa watak dalam citer tu. Walaupun x menganggu jalan ceritanya but aku raser semacam.

4 /5

No comments: