Tuesday, March 3, 2009

Adokhsiny

Create by Christophe Szpajdel

Mari aku cerita skit mcm maner aku boleh join ini band Adokhsiny from South Korean. Adokhsiny merupakan sebuah band yang berasal dari korea dan korang pun mungkin tahu yang Adokhsiny merupakan owner untul label Infernal Kaos Production (IKP) yang DCA bernaung skrg ni.

Nak ikutkan band ni da lama R.I.P dan aku sempat dengar stuff terbaru dorang pada masa tu "Live Blasphemy" aku x igt tahun bila sebelum dorang split with Makam (Indonesia). Pada mulanya muzik dorang ni dipegaruhi kuat oleh band Cradle of filth. Thorgaard (jeff) merupakan line-up tunggal sejak band ni R.I.P semua line-up da x dak.



Memandang aku ngan dier berkongsi minat yang sama dan menjadi impian aku untuk mewujudkan satu band international aku da "jack" sama dier hahahaha untuk hidupkan kembali Adokhsiny yang telah lama R.I.P ni dan jeff pun bersetuju untuk menghidupkan kembali band ni. Tetapi kali ni aku da cakap jeff yang Adokhsiny baru akan berkonsep Black Thrash like early Sepultura, Sextrash dan Sarcofago.


Pada mulanya Adokhsiny dihidupkan kembali aku dan jeff je dan masih mencari line-up diserata dunia dan jeff berjumpe dengan seorang gitaris from Brazil tapi x lama.Lama jugak mencari line-up baru sampai berakhirnya satu pencarian apabila Din Soul Devour (singapore) mengalas misi untuk posisi gitar x lama lepas tu Daemonoz juga from Soul Devour came in on guitar position, Soul Devour jugak artis dibawah IKP.

Korang mesti pelik kan mcm maner la bersama esp part jamming ni, aku pening sebenarnya hahahaha..memandangkan Din pun skrg belajar di kedah maybe satu masa kita Adokhsiny akan jamm jugak cume skrang ni Adokhsiny sedang dalam proses create new song dan maybe akan release after DCA - Open Fire release.

Interview Adokhsiny with Compendium Maleficarum Magazine (Bolivia)


Till then..

No comments: