Wednesday, February 11, 2009

Aktiviti Riadah Shah Alam Metal Legion

Buat pertama kalinye aku menjejak kaki aku ke Taman Bukit Cahaya Seri Alam setelah lama aku x pergi kesana cume kali ni pun aku pergi sebab didesak oleh geng geng aku suh pergi. Dengar dr pengalaman dorang yang pergi mcm best, bukan aku x nak pergi cume aku da pernah pegi dulu, x der aper yg menarik pun kat sane...

so memandangkan ramai geng-geng shah alam yg pegi aku pun pegi laaa..aku sampai sane pukul 10 janji kumpul pukul 9 aku lewat 1 jam sbb anta adik aku ke stesen bas sat..sampai aku terus ke tempat sewa basikal geng semua da tunggu sane..kadar sewa basikal aku raser ok laaa

1 jam pertama = RM 5
1 jam berikutnya = RM 1

so selalu orang pun leh tahan dalam tu around 3 jam (sama mcm aku pergi ari tu) dalam lingkungan RM 7 - RM 8 jugak laa...basikal byk korang boleh pilih mcm2 jenis cume nasib korang la kalo dapat yang mcm maner..


so aktiviti Le tour De Bukit Cahaya pun bermula boleh dikatakan besar jgk la taman ni penuh dengan aktiviti sampingan didalam nyer paintball(aku x singgah cume aku perasan ade kat situ) , rumah 4 musim (RM 2 sekali masuk) , ade tempat nak buat celebrate birthday pun ade (rate aku x pasti) berkayak pun ade, Flying fishing (menarik cara dier menebar joran..UNIK!), taman kaktus dan mcm2 laaa..


So secara total chaos nyer aku recommended 65 % untuk korang mai sini bersama keluarga or kawan..kalo mai sini berbasikal laa baru korang akan raser "cabaran" mendaki bukit.... x caya? korang pergi laaa...




No comments: