Monday, October 1, 2012

Bait (2012)

Filem hasil kerjasama Media Singapore and Australia menampilkan beberapa pelakon dari negara itu sendiri. Aku tertarik pada sedutan cerita ini mase aku sedang tengok cerita "Chernobyl Diaries" kalo x silap aku dan menarik minat aku untuk menonton cerita ni.


Mengisahkan sekumpulan manusia yang terperangkap di dalam pasaraya yang berdekatan dengan pantai dan  dilanda Tsunami besar. Hasil dari tsunami tu, bukan sahaja air laut sahaja yng penuhi pasaraya tu tapi pakej sekali dengan jerung di pantai yang berdekatan dengan tempat tu. Jadi bermula sebuah kisah sekumpulan manusia untuk mencari jalan menyelamatkan diri mereka dari tempat tu.

Ini kali kedua aku tengok cerita dari Australia dan jalan cerita lebih kurang same je dengan Dark Water kalo x silap aku. Few part yang kita boleh jangka kan and few part sgt membosan kan. perasaan cemas tu masih belum wujud dlm otak aku bila tgk cerita ni. banyak plot dipendekkan macam pengarah x menceritakan bagaimana tsunami melanda, pada awal filem da menarik tapi bila sampai petanda2 tsunami akan berlaku tu terlalu cepat plak jalan ceritanye.

Teknik digital terlalu tinggi, ade kalenye nmpk mcm cartoon ade kalanye mcm ok. Gempak lagi teknik yang digunakan dlm filem "JAWS"

W

2.5 / 5




No comments: