Wednesday, March 7, 2012

KL Metalcamp? D.O.A? Live in Bangkok? Hammersonic?

Makin menjadi-jadi show / fest / gig disekitar Souh East Asia ni.. Sebelum ni aku x perasan plak ade show di singapore selepas flyers Hammersonic di Indonesia keluar. Di KL plak ade KL Metalcamp 2012, sejauh mane kekuatan KL Metalcamp untuk menarik minat supaya KL Metalcamp menjadi pilihan diantara event yang ade disekelilingnya. Jom kite re-cap balik event yang berada disekelilingnya.

1 . Hammersonic (Jakarta International Metal Festival)

Featuring almost 20 band in one day! dan tarikhnye plak bersebelhan ngan KL Metalcamp dan menampilkan pelbagai genre dari Thrash, Black, Death hinggalah ke Grind. Rata2 yang aku tanye teman rapat aku, kebanyakkan mereka memilih untuk kesini. Ticket murah dan dapat berjalan lg di Indonesia.

2. Hate Eternal & Nile Live in Bangkok

Yang ni baru je release official flyers for Hate Enternal & Nile at bangkok. Selang beberapa hari. Tapi aku dengar rumors ade organizer yang cube nak bawak ke Malaysia but most probably di singapore kot. 3 Hari selepas KL Metalcamp 2012.

3 . Diablo Open Air (Singapore)

Dari organizer yang same di indonesia, kali ni di singapore. Cume menampilkan 4 band yang juga bermain di Indonesia. Wa raser ni hanye Pre-pemanas badan untuk band2 ni sebelum big event di indonesia. Tapi ticket gila mahal almost RM 280. Better pergi Indonesia lagi puas hati dari yang ni. 3 Hari sebelum KL Metalcamp.

4 . KL Metalcamp 2012

KL Metalcamp kali yang kelima, kali ni tempat yang lagi besar di Dewan Chin Woo. Menampilkan Otai thrash lama D.R.I! dan diiringi dengan band2 dari Malaysia. Sehari selepas event di Indonesia.

* Update 08 March 2012 : Hate Eternal confirm for KL Metalcamp 2012.

Huh! yang pastinye aku akan berada di Indonesia!

W.

No comments: