Sunday, March 4, 2012

God Beheading Live Ritual 2012 (Review)

Akhirnye sampai juga aku antara fest yang paling jahat di south east asia ni.. God Beheading Live Ritual 2012. Aku sampai venue lebih kurang pukul 11 - 12 pm kalo x silap aku, Jerasak (Witchammer Prod) yang baru saje amik Sabbat / Metalucifer & Impiety di airport, sampai saje die drop Sabbat / Metalucifer & Impiety jadi terus die amik Adokhsiny & Battlestorm kat Oasis Hotel. Gila! perjalanan ke venue mengambil mase lebih kurang 45 minit dr hotel dgn traffic jamm di bangkok lagi.

Huh! sampai venue je wa letak barang lepas tu terus pegi shopping stuff kat depan venue tu, mmg ternyata byk gila stuff yang rare dan underatted band. Memang dari dulu wa dgr tiap kali fest / gig yang ade kat thai ni sure byk barang yang best! Pada mulanya akan ade sound check untuk semua band tapi kerana barang pun baru nk cek dan persiapan stage saje memakan mase yang agak lama. Jadi organizer akan bg 10 minit untuk sound check sebelum terus main.

Angelholocaust soundcheck dan ritual terus bermula, memang Brutal Black Death! Baru saje selesai merekodkan demo kedua mereka yang akan direleasekan oleh Warcult Prod (US) dalam version tape pada bulan depan. Membawa 8 lagu kalo x silap aku. Mereka juga bertanggungjawab membawa Adokhsiny ke sini dan menjadi guide setibanya Adokhsiny di Thai. Big thanks & salute to Christ Mutilator, DOD & max for your help.


Band ke-2 thrash metal yang berinfluence kan Sepultura and more to album Beneath The Remains style, band ni memang membangkitkan semangat dan menjadikan suasana gila dengan riff thrash metal mereka. Memang x dinafikan ramai jugak follower mereka. Aku x berape igt ape lagu dorang bawak sebab tgh prepare untuk Adokhsiny. Yang uniknye gig di thai, show yang x de emcee or crew, ape yang kitaorang dapat hanya timing & no band pastu pandai2 kitaorng untuk naik & setup sama serperti band2 yang lain. \m/ disiplin yang agak tinggi berbanding disini.

Adokhsiny on stage for the first time aku jejak kaki di stage God Beheading Live Ritual ni, spechless aku dibuatnya antara impian aku ingin beraksi di sini akhir menjadi reality siak! Featuring session members from Navratos on guitar, Lobotomy on bass, Claw on vocal yang mengatikan Bestial Desecrator vocal asal Adokhsiny yang x dapat hadir last minit dan serta line-up EP / split Adokhsiny iaitu aku sendiri dan Rimie Tormenized (In Torment). membawakan 2 song from EP and 4 cover song from Havohej (Weeping Heaven) , Sepultura (Morbid Vision), Celtic Frost (Morbid Tales), Bathory (Women of Dark Desires). Memang barang yg diprovidekan untuk setiap band antara yang terbaek pernah aku lalui. Monitor drum sampai 2! kalo x dgr jugak mmg pekak la hahahaha.. enjoy video from adokhsiny live at God Beheading 2012.



Zygoatsis plak yang mengambil pentas lepas Adokhsiny, mixture from Brutal War Black Death Metal. Antara band siam yang terbaek setakat ni selepas SOD. Featuring members SOD Avaejee & Sunyaluxx. Cume Avaejee on guitar different he with SOD on Bass and vocal kalo x sialp aku ialah sickness666. All new song taken from their new album S.K.U.D. Killer music and artwork, artwork done by alltime favourite Sickness666 vocal Zygoatsis itu sendiri.
Nuclear Warfare after Zygoatsis, sorry geng aku keluar mase ni jadi aku x berapa ingat, cume yang ingat dorang cover Aces of Spades, crowd kat bawah tu x payah cakap la bertapa gilanye dorang bila dgr lagu ni.


Singaporean Black Death Battlestorm, baru je selesai mengeluar new album, recommended for all Black Death people outhere please check this band. Superb on stage and good music. Cume sayang mase dorang onstage Gezol datang and ade sesi autograph kat belakang. Semua yang mane ade kat depan tu bergerak ke belakang untuk bergambar and autograph with Gezol.
After Battlestrom , stage berehat lebih kurang 30 minit.

Siamese Christ Beheaders sound check untuk kali ke dua. Aku rase ini pertama kali aku dgr sound SOD terbaek! Tapi nak ikutkan semua band untuk gig ni sound best. Membawakan lagu2 terbaek dorang Immolating Son..., Manifest Blasphemy, Satanic Storm, Darkness Againts Light & etc. Diselitkan dengan hemburan darah! Yearghhhh this is the real Surrender Of Divinity yang selama ni x de bila mereka main kat sini! \m/


Impiety onstage with their new guitarist Nizam Aziz, bagi mereka yang x tahu siapa Nizam Aziz ni, die merupakan sound engineer untuk impiety untuk beberapa album yang terdahulu. Memulakan dengan soundcheck selesai je soundcheck impiety take 10 minutes untuk prepare. Membawakan kesemua lagu dalam album Ravage & Conquer termasuk cover song from Bathory " Sacrifice". New album mmg superb! Macam mixture from Kaos Kommand and S.A pun ade. Dari rumors yang aku dengar ni antara show terakhir Impiety sebelum Impiety tutup buku, ini yang aku dengar cume kesahihan itu benar atau tidak aku x pasti.




Yeagh! Metalucifer onstage! membawa kan few song from Heavy Metal Bulldozer (korang leh tgk list song kat bawah) aku x sanggup nak cerita. Sejak abis impiety aku stay depan sekali semata2 nak tgk Gezol with Metalucifer & Sabbat! memang x dapat dinafikan crowd memamg menantikan Metalucifer. Sejak pada mula sampai habis set metalucifer semua sing along! Walaupun kadang2 crowd x berapa nak paham Gezol cakap tapi bile sampai lagu semua tu dilupakan! Heavy Metal Hunter!! 2nd last song yang membuatkan aku gila kejap depan stage! Showmanship Gezol mmg totally superb! siap panjat pagar and sing dalam pit crowd! fuh! Sound memamg x dapat dinafikan clear! dari solo hinggakan gitar tu patah sound memang terbaek itu yang membuatkan semangat lagi membara! Sabbat hanya membawakan 4 lagu, aku tgk pun dorang kelihatan penat but the last part is memory for me and the rest bassist and guitarist saling menghentak gitar sampai patah & pecah! korang tgk la sendiri video yang direkodkan tu..
Setlist for Metalucifer & Sabbat!

Heavy Metal Hunter!!




I would like to thanks Incoffin Production & Witchammer Production for inviting us, Avaejee & the Zygoatsis comrades, Sunyaluxx for your snare, Jerasek for your transportation at the hotel Christ Mutilator,DOD and Max ov Angelholocaust for your hospitality, Syaithan and the warbrother Impiety see you soon bro
and all beheaders on that night we hails you with the head of Jesus Christ!

W.

No comments: