Tuesday, March 20, 2012

As Sahar Circle Ov Friends 2012 - Melaka (Short Review)




Buat pertama kali As Sahar menjejak namanye dibumi bersejarah Melaka pada sabtu lepas 17 March 2012 untuk memenuhi impian seluruh warga Melaka Metal Community (MMC) untuk beraksi dalam event tahunan MMC Circle of Friends 4.

Aku sampai di venue lebih kurang pada pukul 1.30 petang dan masih menunggu ketibaan Malik Hanael yang bertolak dari JB lebih kurang 10 pagi. Besar betul Plaza Hang Tuah ni, seolah2 macam aku berada dekat Summit USJ suasana dalam bangunan tu.


Slot As Sahar band ketiga selepas break, sorry geng aku x sempat nak tgk band2 melaka beraksi sebab As Sahar rehearsal / jamming pukul 5 – 7 so aku x sempat nak tgk band2 dr Melaka. Selesai jamming kitaorng terus balik ke hotel untuk prepare.

Sampai di venue, Logam tgh perfome. Sound setup untuk Circle of Friend memang pada tahap yang terbaek! Walaupun hanya gig untuk Melaka Gathering dan percuma namun usaha yang dilakukan oleh Headmaster Abu Hurairah memang aku salute! Dari persediaan band hingga ke atas stage, backdrop stage, sound dan keadaan / suasana venue memang pada tahap yang terbaek! Horns Up Abu & all MMC Crews!

Aku hanya dapat menyaksikan few song dari Logam yang membawa lagu cover dari Manowar dan few song from new album kalo x silap. FYI, Logam sedang dalam proses menyiapkan album terbaru tapi tersangkut dekat printing cover.

Is time for As Sahar!

As Sahar buat pertama kalinye beraksi di Melaka! Aku memang suke suasana kat venue terasa mcm gig zaman rock lama2, di shop lot bangunan Plaza Hang Tuah.

Kalo nak dikutkan list 6 lagu akan dibawa tapi mase tidak mengizinkan As Sahar untuk beraksi lebih, jadi hanya 5 lagu dapat dimainkan kepada seluruh MMC untuk kali ini. Kalo ade kelapangan dan rezeki, As Sahar akan beri lebih dari yang ade semalam! We promise you that!
Yes! Memang all As Saharian puas pada malam tu, seriously this is one of the best venue and sound for us for this year 2012, performed pun enjoy sound semua dengar, balance atas stage and for the results that the best event for Melaka!


Late night with Melaka Metal Community

W. and As Saharian Hail Melaka Metal Community!



W.

No comments: