Friday, May 22, 2009

LOST season 5


Finnaly abis jugak season 5 kali ni. Ape yang aku tgk, cerita season ni mmg antara season paling best sejak aku tgk dr season 1 hingga season yang latest.

Banyak perkara da terungkai antaranya pasal jakob.Kali ni banyak plot suspen dan thriller dan byk jugak plot yang membuatkan aku terfikir sejenak ape nak berlaku selepas ni sbb dr mukla teori Daniel Faraday hingga ke Dharma Initiative punye barrack membawa seribu tanda tanya.

Walaupun series ni banyak mengunakan plot2 Flashback tapi aku seronok sbb secara x langsung cerita ni berpaksikan plot yang macam tu kalo x de bende tu semua aku raser aku x paham kenape org yang terperangkap dalam tu rupernyer telah dipilih dahulu oleh Jakob dan aku masih lagi x paham kenape boleh terjadi dan boleh terpecah antara Sun dan Kate di dalam kapal terbang dimana sun berada 30 years later dan kate berada di 30 years earlier. aargggghhh makin mengelirukan!! But that the Klimaks!!!

tapi season ni mati dier mmg anti-klimaks btul laaa!!baru aku nak tahu same ade teori Daniel Faraday tu btul atau x jika bom hidrogen tu meletup di tempat magnetic tu.

Aku ade recommend cerita ni kat member aku, pada mula dier kate series ni bosan dan byk flash back jadi aku bg dier dr season 1 smp yg terbaru ni terus melekat!!!

Jadi another great series to check it out!!

No comments: