Friday, April 13, 2012

Nun Slaughter Headbanger Tour 2012 (Short Review)

Kalo nak ikut kan atas kertas / online gig akan mula tepat pada pukul 3 but memandangkan hanya ade 3 band dan secara kebetulan Nun Slaughter plak mintak main malam, jadi x salah aku gig pun mula pada sekitar pukul 5 -6 petang.

Selepas As Sahar soundcheck, Logam terus standby memasang equipment dorang memandang dorang band pertama yang soundcheck pada hari tu.




Hari tu jugak merupakan album kedua Logam release, The Artist Murder dan seperti biasa aku x dapat nak follow logam buat kali yang kedua selepas di Melaka sebab queue mesti after Logam. So far yang aku dapat lihat mase nak tggu giliran, Logam still on the same trax, setelah hampir 3 minggu aku dengar new album, Not Bad! Logam masih lagi mengekalkan sound lame since last aku dgr dlm Sengatan Selatan.

Setelah hampir 45 minit menunggu sampai giliran As Sahar di tanah JB. Setlist tak banyak berubah dari list di Melaka. Mengikut perancangan mcm nak bedal skali 10 lagu tapi yang selebihnya biar la As Sahar bawak ke Borneo nanti pada bulan 7.



Ini la pertama kali Nun Slaughter main di Malaysia, nak ikutkan band ni lama jugak bertapak since metal malaysia se-era Morbid Angel, cume di Malaysia je aku rase fan yg sangat kurang kalo nak dibandingkan dengan Thailand , Singapore wa x pasti sgt.. Dan ini juga menjadi pertama kali aku dgr dan lihat dorang perfome.


Jim Sadist merupakan tulang belakang band ni , walaupun die drummer tapi die byk bercakap dan byk membuat lawak tapi die bukan vocal lead untuk NS cume die jadi tukang karut pada hari tu. Memang aku rase Nun Slaughter antara band paling happy pernah wa tgk dalam hidup wa.. Old School Death Metal dan mempunyai lirik paling jahat! itu pasal dorang mengelar Nun Slaughter sebagai pioneer of Devil Metal.. Enjoy! Sound pun pada malam tu best membuatkan crowd mengila ditambah plak dengan lawak dr Jim Sadist.

Jim Sadist in action
Vocal die plak mengingatkan aku pada Sataniac (Desaster) lenggok, style dan gaya sebijik macam die.

Don of The Dead!

Ape2 pun two thumbs up for organizer yang bawak dari singapore ke JB. Kalo x silap aku, organizer yang sama yang membawa dan yang buat event NS di Singapore.


W.

1 comment:

Adi Herman said...

cemburunya aku x dpt join tgk gig ni..huhuhuh