Sunday, January 8, 2012

Demonic Chaos 2012 Review (Central)

Aku sampai pada pukul 3 kalo x silap aku, kawasan venue boleh tahan! seperti tempat golongan mewah punye line berdekatan dengan shopping mall Publica.

Mase sampai x salah aku Ventorior tgh soundcheck, itu pun pukul 330 ptg! atas flyer pukul 1 beb start tapi haram start pukul 6! perggggghhh...

Aku x sempat nak amik byk gambar since camera aku da rosak masuk washing machine so gambar diambil dr Iphone aku je...Band pun aku x byk tgk, kalo tgk pun kejap2 je kecuali Necrotic Chaos (NC) yang slotnye pukul 11 malam kalo x silap aku...

Seingat band yang aku masuk tgk Hayagriva, Nekrad. Tapi sayang Mistik & Tragica mengalami kerosakkan van di rawang dan terpaksa membatalkan hasrat mereka untuk beraksi (info dari organizer). Hayagriva menampilkan vocalist jemputan dari Bilharzia dan memainkan semua lagu baru kalo x silap aku.. Sebelum tu aku tgk Nekrad mmg clon COF btul band ni..gaya vocal die tu macam btul2 study gaya Dani dan kalo x silap aku dorang ade cover Dimmu Borgir dalam album baru aku x sure ape nama tajuknye..

2nd last band dan band yang ditunggu NC! Tapi sayang lebih suku atau separuh crowd da balik sbb jam da lebih kurang pukul 11 malam. Yang mana naik public transport tu mmg payah benor la nk dtg tmpt ni dan balik. Pada mulanya aku ada nmpk Jadam tapi mase NC main Jadam x tiada! mengurangkan lagi engat NC. NC ni kalo ade 2 gitar memang superb! Memainkan lagu dari album Regime Grotesque dan menjemput vocalist jemputan dari Athotogh untuk cover lagu Sodom - Outbreak Of Evil! Ternyata Wira masih lagi maintain dgn gaya permainannya tapi cume kureng skit dari segi sound tempat tu dan aku tgk wira mengalami masalah drumset tempat tu yang selalu kedepan dan serba sedikit mengangu perjalanan drum line wira.


Overall kick-off yang menarik untuk gig tahun ni akan tetapi kawasan gig yang kurang sesuai dan ketiadaan public transport menyukarkan lagi untuk crowd dtg.

No comments: